Pengikut comel

Thursday, December 27, 2012

Nasihat dari Kubur



 Assalamualaikum

Mati itu pasti.Cuma kita yg tak tahu bila waktunya.Mungkin esok?Mungkin juga pada hari ini? Pokoknya,kita tidak tahu .Semuanya urusan Allah.Urusan kita hanyalah mengabdikan diri kepadaNya dan amar makruf nahi mungkar.Tidak takutkah kamu akan azab akhirat? Mungkin jika kita dpt melihat seksaan neraka,pasti org berlumba-lumba membuat amal jariah sehingga tidak tidur.Tetapi,mungkin ada hikmahnya juga Allah tidak melihatkan kepada kita,ya supaya kita terus berusaha untuk merebut pahala.Mungkin kita bahgia di dunia , namun di akhirat siapa yg tahu , bukan? Bersendirian,dimamah cacing dan ulat,dihimpit hingga ke tulang rusuk,adakah itu yg kita mahu? Pilihan di tangan anda.Tepuk dada tanya iman.Sentiasa bermuhasabah diri.Di kesempatan ini , salam Jumaat yg terakhir untuk tahun 2012.2013 bakal menyusul.Tahun baru yg langsung kita tidak tahu rencananya.Mudah-mudahan tahun 2013 akan menjadi tahun yg lebih baik untuk kita semua.InshaAllah,amin Ya Rabbal Alamin




1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD

2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM.

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,

5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

6). Aku adalah tempat utk merendammu dgn cairan yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..

7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"





Terima kasih sudi baca.Jika terkasar bicara, ampun dan maaf dipinta.Assalamualaikum,sahabtku :)

No comments:

Post a Comment