Pengikut comel

Thursday, February 16, 2012

2 kali tak jadi . Memang petanda buruk.

Assalamualaikum

Ni entry saya yg kedua hihi . Aktif pulak saya tulis blog ni kan . Dah takde keje , alang alang dah bukak komputer tuh , baik tengok pesbuk , blog dan twitter . Harituh kan saya pegilah dekat satu karnival nih dekat puchong rasanya . Saya bawak kucing saya skali sebab sepatutnya kucing saya kena 'kasi' atau bahasa saintifiknya 'pemandulan' . Doktor tuh cakap klinik dia ada buat karnivel dekat sana sekali dgn injek kasi sekali lah . Sebabnya kucing saya dah kene vaksin je tinggal nak kasi je . 2 kali tak jadi mana taknya mak saya marah kan . Tak tepati janji betul . Masa first tak jadi tuh sebab doktor tuh kata takde pun nama kucing saya dalam buku . Padahal kitorg siap dah daftar sume . K sabar jelah . Yang mana satu kucing saya ? Ohh nampak tak sidebar sebelah kanan ni ? Ada nama Kitty , :) Yg ats tu dah ilang . Sobs takmo ah cite yg dah lepas . Sadis.Pedih.

Masa sampai tuh , saya tgok ramai tau kucing -kucing yg tengah menunggu giliran untuk diinjek . Huhu semuanya muka takut je . Ada yg nafas pendek pendek alolo siannye . My cat pulak baik je tengok kawan kawan dia keliling tuh . Ramai jugaklah orang . My mom dpt nombor giliran 104 . Agak panas ah dekat situ . Saya pulak dari tadi tak nyempat duduk , ada je orang kat kerusi tuh . Alahai adek , bagilah dekat akak pulak duduk okey sesungguhnya akak ialah golongan lebih memerlukan ;p haha well saya takdelah berani sampai tahap tuh . Kudrat dan tenaga saya masih kuat lagi k . Saya kan muda remaja . Alahaii :P Kebanyakan kucing kucing yang kena masuk lepas da pengsan , lidah dia mesti terkeluar . Tapiii sebelum tuh ,diorg kene injek dulu bagi pengsan .

Just not our luck time tuh , Allah dah takdirkan bila kucing saya kene injek , dia tak pengsan pengsan . Sebab sepatutnya lepas je injek tuh , effect pengsan cepat je berlaku . Tengok tengok dia muntah air . Doktor kata ni mesti ada curi curi minum air ni . Tu saye tak heranla sebab kitty selalu masuk toilet heheh . But , lepastuh , dia tetibe je menggelupur and then jatuh . Saya yg tgh eksaited nak rakam aksi pemandulan dari luar terus terkejut dan menerpa masuk ke bilik . Then doktor kasi ubat pemulihan bagi sedar dari pengsan . Rupanya dia ada penyakit sawan . Sawan ni terjadi mungkin sebab kitty takut sgt masa tuh yelaa dgn environmentnya yg sgt bising huh! Mak saya baru nak happy lepas ni rumah kami takdelah bau kencing kucing , terpaksalah reda dgn kejadian ni . Balik rumah tuh , lama jugaklah dia ambik masa nak sedar . Jalan pun terhuyung hayang.2-3 hari lepastuh barulah aktif semula :)



Ni dia rupa kucing yg kena kasi . Kesian kan ? Tapi untuk kebaikan jadi haruslah dibuat .




Kesan jahit . Sesapa yg rasa seriau , tolong jangan tengok ;p






Kucing saya semasa keadaannya lemah . Tapi sekarang dah cergas ligat ~



Huh . Belon panas nilah sangat bising . Tak suka benda ni.



p/s : Ekceli , banyak gambar kucing comel dalam file aku . Tapi aku upload yg ni jelah okey ? Hihi kemalasan melanda ~ Tak care guys , salam .


No comments:

Post a Comment